KLIK SINI

PENGUMUMAN

ASSALAMUALAIKUM,
KEPADA SEMUA PELAWAT BLOG CIKGU. BAHAN-BAHAN BAGI PENGAJIAN AM MODULAR, PENGAJIAN KERTAS 1 DAN KERTAS 2 TELAH CIKGU SELIAKAN DALAM BLOG KHAS. SILA KLIK PADA BLOG KHAS PENGAJIAN AM. SEKIAN, TERIMA KASIH

Thursday, July 14, 2011

MOMENTUM PENCAPAIAN GTP DITERUSKAN


idrisjalal

PUTRAJAYA: Kerajaan akan memastikan momentum pencapaian memberangsangkan Program Transformasi Kerajaan (GTP) pada tahun pertama pelaksanaannya akan diteruskan dalam merealisasikan sasaran menjadikan Malaysia sebagai

negara maju berpendapatan tinggi menjelang 2020.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala, berkata semua pihak tidak harus leka dengan kejayaan dalam tempoh singkat ini kerana masih banyak perlu dilakukan untuk menjayakan program GTP berkenaan. Sambil memuji usaha keras kakitangan kerajaan, beliau berkata kejayaan program transformasi itu memerlukan sokongan bukan saja sektor awam malah semua pihak.

Katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini, semalam, dalam tempoh setahun ini, GTP melakar banyak kejayaan pertama yang belum pernah diraih sebelumnya terutama dalam meningkatkan taraf kehidupan rakyat. Bagi meneruskan kejayaan ini, komitmen dan sokongan diperlukan dari semua pihak, bukan saja kakitangan kerajaan semata-mata. Malaysia mempunyai keupayaan menjayakan program ini.



Ahad lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, ketika membentangkan laporan tahun pertama GTP, memberi jaminan bahawa rakyat sebagai pemegang saham terpenting GTP akan terus mendapat manfaat hasil pencapaian memberangsangkan tahun pertama pelaksanaan enam inisiatif Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA).



Pelancaran buku laporan 268 muka surat hasil pencapaian tahun pertama GTP dilakukan selepas pelancaran program berkenaan secara rasmi pada 28 Januari 2010. Idris, yang juga Ketua Eksekutif Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (PEMANDU), berkata berdasarkan pencapaian program itu juga, PEMANDU akan memastikan segala kelemahan yang wujud akan diperbaiki dan memastikan sasaran dalam GTP terlaksana.

Katanya, laporan prestasi keseluruhan GTP termasuk tumpuan enam NKRA disiarkan untuk tatapan umum nyata menunjukkan kerajaan sangat telus melaksanakan program berkenaan. Perdana Menteri mahu segala janji yang dibuat dalam GTP didedahkan kepada umum. Kerjaan tahu akan ada suara sumbang mengenai pencapaian GTP dan berharap laporan ini akan membuka mata semua pihak.

Berita disunting daripada sumber : Berita Harian

No comments: